Moosakhani

راهنمای خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

اهمیت خرید مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی شاید هنوز هم برای برخی از افراد قابل درک نباشد و نیازی به استفاده از آن برای ماشین ظرفشویی خود نبینند. اما باید به خاطر داشته باشیم که تولیدکنندگان ماشین‌های ظرفشویی و حتی تولید کنندگان شوینده‌های مختلف می‌دانند که استفاده از هرکدام از این مواد چه تاثیری در کیفیت شستشوی نهایی دارد. وجود مایع جلادهنده هم همانند سایر شوینده‌ها می‌تواند کیفیت شستشوی دستگاه را بالا ببرد و حتی طول عمر دستگاه را هم حفظ کند.

اما برای اینکه اهمیت خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی را نشان دهیم، ابتدا در مورد ضرورت استفاده از آن صحبت خواهیم کرد و در نهایت چند نکته مهم به شما خواهیم گفت.

نکاتی که در این مقاله خواهید خواند:

  • آیا خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی ضرورت دارد؟
  • در چه مواردی نیاز به جلا دهنده نیست؟
  • کیفیت جلا دهنده ظرفشویی
  • آیا استفاده همزمان از قرص ظرفشویی و جلا دهنده ضرورت دارد؟
  • نکاتی در مورد خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی
  •   Is-It-Necessary-to-Buy-a-dishwasher-rinse-aid

آیا خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی ضرورت دارد؟

بله! جلا دهنده یکی از موادی است که به طور مستقیم می‌تواند کیفیت شستشوی دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد کمک می‌کند که عملکرد ماشین ظرفشویی بیشتر به چشم بیاید. در حقیقت این ماده به عنوان مایع کمک آبکشی هم شناخته می‌شود که در خشک کردن ظروف و جلوگیری از تشکیل لکه روی آنها نقش دارد.

اهمیت استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی از دو جهت قابل بررسی است. جلا دهنده یک ماده شیمیایی مخصوص است که به طور مستقیم کشش سطحی آب را کاهش داده و از باقی ماندن آن روی ظروف جلوگیری می‌کند. بنابراین زمانی که خشک کن دستگاه فعال می‌شود، وجود مایع جلادهنده از تشکیل قطره روی سطح ظروف جلوگیری می‌کند و دستگاه خیلی سریع‌تر می‌تواند ظرف را خشک کند. بنابراین هنگام خروج ظروف از داخل دستگاه عملاً هیچ رطوبت روی آنها وجود ندارد.

اما مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی یک کار مهم دیگر هم انجام می‌دهد که آن هم جلوگیری از تشکیل رسوب روی ظروف و همچنین بخش داخلی دستگاه است. زمانی که دستگاه فعال است، مایع جلادهنده در بخش‌های مختلف دستگاه به گردش درآمده و کشش سطحی آب داخل مخزن را کاهش می‌دهد. بنابراین در مناطقی که آب سخت دارند، احتمال تشکیل رسوب روی سطح ظروف کاهش پیدا می‌کند و احتمال لکه دار شدن آنها بسیار کم است. اما در طرف مقابل گردش این ماده در بخش‌های داخلی دستگاه کمک می‌کند که میزان تشکیل رسوب روی قطعات مختلف مانند المنت‌ها و فیلترها به حداقل برسد و کارایی دستگاه را حفظ می‌کند.

در چه مواردی نیاز به جلا دهنده نیست؟

همانطور که در بند قبلی گفتیم که خرید جلا دهنده برای عملکرد طبیعی دستگاه و حفظ کیفیت شستشوی آن ضروری است. در اینجا باید اعتراف کنیم که در برخی از دستگاه‌ها نیاز به استفاده از مایع جلادهنده نیست. در حقیقت مایع جلادهنده بیشتر به عنوان یک مایع کمک آبکشی شناخته می‌شود که روند آبکشی ظروف را ساده‌تر می‌کند. بنابراین عملاً استفاده از این مایع تنها در مورد دستگاه‌های ضرورت دارد که مجهز به خشک کن هستند و به شیوه‌های مختلفی عمل تبخیر آب از سطح ظروف را انجام می‌دهند. البته باید قبول کنیم که استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی برای دستگاه‌های معمولی هم مشکل ساز نیست و ظروفی که شما تحویل می‌گیرید خیلی سریع‌تر خشک می‌شوند، اما ضرورتی در مورد استفاده از آن وجود ندارد.

quality-of-rinse-aid

کیفیت جلا دهنده ظرفشویی

این یک موضوع کاملاً طبیعی است که ما در هر هر مشکلی به دنبال با کیفیت‌ترین و بهترین پاسخ برای آن باشیم و شیوه‌های مختلف را برای سنجش کیفیت آنها امتحان کنید. اما حقیقتاً در برخی موارد درک کیفیت محصول صرفاً به صورت تجربی قابل انجام است و نمی‌توان به شکل دقیق در مورد یک محصول نظر داد. حالا فرض بگیرید که شما مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی فست دراپ را با یکی از محصولات موجود در بازار مقایسه می‌کنید.

هر دو محصول در بطری‌های مخصوصی هستند که هرکدام اطلاعاتی در مورد مواد اولیه و شرایط تولید آنها ارائه داده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده هم ادعا دارند که بهترین مایع جلادهنده را به شما می‌فروشند! اما حتی اگر مواد اولیه آنها را با هم مقایسه کنید متوجه می‌شوید که تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد و شاید در برخی جزئیات و یا اسانس تفاوت داشته باشند. این واقعیتی است که هم در مورد ویژگی‌های ظاهری و هم در مورد ویژگی‌های ذاتی شوینده‌ها وجود دارد.

پس با این وجود تکلیف کیفیت مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی چه می‌شود؟ در این صورت شما باید به صورت تجربی گزینه‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که تأثیر کدام یک از آن‌ها بهتر و بیشتر است. متاسفانه برخی از شرکت‌ها صرفاً از اطلاعات تولید برندهای دیگر استفاده می‌کنند و شرایط تولید محصول آنها به هیچ وجه مشخص نیست. با این وجود استفاده تجربی از محصولات بازار و همچنین بررسی اعتبار برند آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

Is-it-necessary-to-use-a-dishwasher-rinse-aid-at-the-same-time?

آیا استفاده همزمان از قرص ظرفشویی و جلا دهنده ضرورت دارد؟

این سؤال پاسخ‌های متعددی دارد و معمولاً پیشنهاد می‌شود که به صورت همزمان از آنها استفاده نشود. اما تجربه نشان داده که برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی استفاده شده در بازار کیفیت شستشوی خوبی ندارند و هم به جلادهنده نیاز دارند و هم به نمک ماشین ظرفشویی. قرص‌های ماشین ظرفشویی متنوع هستند که در مطالب قبلی در مورد آنها صحبت کردیم و گفتیم که بهترین شرایط برای هر کدام از آنها چیست.

اگر از قرص ظرفشویی استفاده می‌کنید، عموماً نیازی به استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی ندارید. حالا اگر شما برای چند بار از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کرده‌اید و متوجه شده‌اید که عملکرد دستگاه در شستشوی ظروف مناسب نیست، می‌توانید به صورت همزمان از جلا دهنده هم استفاده کنید و بعد شرایط شستشوی دستگاه را ببینید. در غیر این صورت می‌توانید قرص ماشین لباسشویی خود را تغییر دهید و به سراغ گزینه‌های با کیفیت‌تر در بازار بروید. اما به طور کلی معمولاً جلا دهنده ظرفشویی به همراه شوینده‌های پودری و ژل ظرفشویی کاربرد دارد.

نکاتی در مورد خرید مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی

در انتها بد نیست که به چند نکته در مورد خرید مایع جلادهنده اشاره کنیم که طبیعتاً می‌تواند کیفیت انتخاب شما را بالاتر ببرد. در وهله اول به خاطر داشته باشید که غلظت خیلی زیاد از این مایع توصیه نمی‌شود و احتمال باقی ماندن آن وجود دارد. بنابراین هیچ وقت با تبلیغات جلادهنده غلیظ وسوسه نشوید و سعی کنید که مقدار استفاده آن را با توجه به تجربه قبلی خود انتخاب کنید.

در انتها این نکته را هم به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد دیگر مانند سرکه سفید به جای مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی از لحاظ علم شیمی امکان پذیر است و تجربه ثابت کرده که می‌تواند در کشش سطحی آب نقش داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که سرکه در درخشان کردن ظروف شیشه‌ای و چینی تأثیری ندارد و خصلت اسیدی آن ممکن است منجر به ایجاد خط و خش روی ظروف شود.

مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی فست دراپ با بهترین ترکیب شیمیایی و با استفاده از فرمول‌های بهینه تولید شده که هم از لحاظ کیفیت تولید در سطح مطلوبی قرار دارد و هم یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه است. پس حتماً آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود انتخاب کنید و کیفیت آن را بسنجید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Moosakhani