Moosakhani
خرید نمک ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید نمک ماشین ظرفشویی

به عنوان یک قانون کلی، هر کسی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کند باید برای تکمیل شستشوی ظروف خود از نمک ماشین ظرفشویی هم کمک بگیرد. متاسفانه برخی از افراد نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و برخی نیز از نمک معدنی استفاده می‌کنند که اشتباهی بسیار خطرناک است. وجود نمک ظرفشویی برای شستشوی بهتر ظروف و همچنین بالا بردن طول عمر ماشین ظرفشویی یک ضرورت است.

اما شاید شما هنوز هم اطلاعات کامل و دقیقی در مورد خرید نمک ماشین ظرفشویی نداشته باشید و ما سعی می‌کنیم که در این مطلب به طور کامل به آنها پاسخ دهیم.

مواردی که در این مطلب خواهید دید:

  • نقش نمک ماشین ظرفشویی چیست؟
  • چه کسانی باید از نمک ظرفشویی استفاده کنند؟
  • در خرید نمک ماشین ظرفشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • راهنمای ریختن نمک ظرفشویی

خرید نمک ماشین ظرفشویی

What-is-the-role-of-dishwasher-salt?

نقش نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

اولین سوالی که وجود دارد این است که چرا نمک ماشین ظرفشویی باید استفاده شود؟ پاسخ به این سؤال چندان پیچیده نیست و شما در هر منبعی که بگردید همه آنها به از بین بردن سختی توسط نمک ظرفشویی اشاره می‌کنند. اما از بین بردن سختی چه منفعتی دارد و روی کیفیت شستشو یا عملکرد دستگاه به چه شکلی تأثیر گذار است؟

در وهله اول نقش نمک ماشین ظرفشویی در مورد کیفیت شستشوی ظروف است. وقتی که شما ظروف را با دست می‌شورید، فشار زیادی به سطح ظرف وارد می‌کنید که سختی‌های آن را از بین می‌برید و احتمالاً روی آن خط و خش ایجاد می‌کنید. این در حالی است که در ماشین ظرفشویی از فشار آب استفاده می‌شود و احتمال باقی ماندن سختی روی سطح ظروف وجود دارد. بنابراین وقتی که از شما از نمک ظرفشویی استفاده می‌کنید به نوعی از ته نشین شدن سختی روی ظروف جلوگیری می‌کنید و کیفیت شستشوی آن بالاتر می‌رود.

اما در طرف مقابل خرید نمک ماشین ظرفشویی به بالا بردن طول عمر دستگاه هم کمک می‌کند. عدم استفاده از این نمک در بلندمدت باعث می‌شود که رسوب‌های آهکی در مسیر آب تشکیل شوند و این انتقال آب را سخت می‌کند. بنابراین این دستگاه برای ایجاد فشار بیشتر باید با قدرت بیشتری کار کند و این روی عمر دستگاه تأثیر گذار است. در ضمن رسوبات آهکی انتقال حرارت از المنت‌ها را سخت می‌کند و باید گرمای بیشتری تولید شود که باز هم با بالا رفتن مصرف انرژی و کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی همراه است.

Young Woman Looking At Repairman Repairing Dishwasher In Kitchen

چه کسانی باید از نمک ظرفشویی استفاده کنند؟

اگر دو دلیل گفته شده در بند قبلی را مطالعه کرده باشید، مطمئناً به این نتیجه رسیده‌ایم که همه کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند، باید از نمک مخصوص آنها هم استفاده کنند. حالا برخی از افراد ممکن است به قرص ماشین ظرفشویی استناد کنند و اعتقاد داشته باشند که استفاده از نمک برای آنها نیاز نیست. تجربه نشان داده که ماشین ظرفشویی با وجود قرص ظرفشویی می‌تواند کیفیت شستشوی خوبی نصیب به مصرف کننده کند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اما اصلی‌ترین دلیل این افراد برای خرید نمک ماشین ظرفشویی این است که از تشکیل رسوب در بخش داخلی دستگاه جلوگیری کنند. حالا برای کسانی که از جلا دهنده ماشین ظرفشویی پودری استفاده می‌کنند، استفاده از نمک می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و از تشکیل و رسوبات آهکی در فیلترها و دیگر بخش‌های دستگاه جلوگیری می‌کند.

What- to-consider-when -buying-dishwasher-salt

در خرید نمک ماشین ظرفشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید نمک ظرفشویی بخش مهمی از مشکلات شما را در شستشوی ظروف از بین می‌برد. اما اگر احیاناً در انتخاب نمک ماشین ظرفشویی اشتباه کنید و یک نمونه جعلی و فیک در بازار پیدا کنید، به احتمال زیاد دستگاه خود را در معرض صدمات احتمالی جدی قرار می‌دهید و کیفیت شستشوی آن هم خوب نخواهد بود. حقیقتاً اگرچه برخی از منابع به ویژگی‌هایی مانند شفافیت دانه‌های نمک یا حتی اندازه دانه‌ها و موارد دیگر به عنوان فاکتورهای نشان دهنده کیفیت نمک اشاره می‌کنند، اما برای یک خانم خانه دار یا یک فرد عادی قابل استفاده نیستند. پس شما هم سعی کنید که از سه مورد زیر به عنوان راهنما کمک بگیرید:

برند تولید کننده

برند تولیدکننده از این جهت اهمیت دارد که هیچ کدام از شرکت‌های معتبر حاضر به لطمه زدن به اعتبار بلند مدت خود به خاطر یک محصول خاص نیستند. به عنوان مثال، هدف ما در گروه فست دراپ جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین هیچ وقت حاضر به فروش نمک ماشین ظرفشویی بی کیفیت نیستیم و حتی اگر توانایی آن را نداشته باشیم، ترجیح می‌دهیم که چنین محصولی نداشته باشیم. پس حتماً نمک ماشین ظرفشویی فست دراپ را تست کنید و کیفیت آن را ببینید.

توصیه شرکت سازنده ماشین ظرفشویی

این مورد شاید کمک چندانی به شما نکند و به برند تولید کننده ماشین ظرفشویی شما بستگی دارد. معمولاً برندهای خارجی اشاره مستقیمی به یک محصول خاص نمی‌کنند و تنها چند ویژگی کلی برای انتخاب نمک ظرفشویی در اختیار شما قرار می‌دهند که مطمئناً قابل استفاده نیستند. در این بین هم ممکن است برخی از برندهای ایرانی به محصولات خاصی اشاره کنند که تجربه نشان داده چندان موفقیت آمیز نیست. اما اگر شرکت سازنده ماشین ظرفشویی به یک نمک یا حتی پودر ماشین ظرفشویی یا ژل ماشین ظرفشویی خاص اشاره کرده‌اند، شما هم سعی کنید که همان محصول را استفاده کنید.

تجربه قبلی

این شاید بهترین راهکار برای خرید نمک ماشین ظرفشویی باشد. در هر صورت شما در گذر زمان محصولات مختلفی را امتحان می‌کنید تا ببینید که کیفیت شستشوی کدام یک از آنها بهتر است. معمولاً انتخاب نمک بیشتر به صورت تجربی انجام می‌گیرد و فرد برای یک یا چند بار از آن استفاده کرده و به اطمینان می‌رسد. حالا اگر شما برای اولین بار است که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، بهتر است که برای چند بار اول از چند محصول متفاوت استفاده کنید و ببینید که کیفیت شستشوی دستگاه با وجود کدام یک از آنها بهتر است.

راهنمای ریختن نمک ظرفشویی

یکی از موارد مهمی که هیچ ارتباطی به خرید نمک ظرفشویی ندارد، اما در کیفیت کار دستگاه مؤثر است، نحوه ریختن نمک در داخل دستگاه است. اگر به دستگاه توجه کنید یا کاتالوگ آن را مطالعه کرده باشید، محل مشخصی برای ریختن نمک در نظر گرفته شده که شما با چرخاندن آن در خلاف عقربه‌های ساعت می‌توانید آن را باز کنید. معمولاً شرکت یک قیف مخصوص در اختیار شما قرار می‌دهد یا خود شما هم می‌توانید از قیف معمولی استفاده کنید.

مخزن مخصوص نمک را تا نزدیکی درب محفظه پر کنید و فقط به اندازه دو بند انگشت از بالای آن را خالی بگذارید. مراقب باشید که نمک به اطراف دستگاه نریزد که باعث خوردگی و زنگ زدگی آن می‌شود و حتی پر بودن محفظه باعث شوره یا سفیدک هم می‌شود. اگر توجه کنید هم در کاتالوگ دستگاه و هم روی محفظه به شما نشان داده شده که تا چه اندازه نمک به مخزن بریزید و کمترین و بیشترین مقدار آن به چه صورت باشد. ضمن اینکه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی غیر استاندارد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و حتی از نمک معدنی معمولی هم استفاده نکنید.

در انتها توصیه می‌کنیم که نمک ماشین ظرفشویی فست دراپ را امتحان کنید و کیفیت آن را ببینید. در ضمن توضیحات هر کدام از این محصولات در وبسایت ما آورده شده که بتوانید اطلاعات فنی و راهنمای شستن ظروف را به کمک آنها ببینید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Moosakhani